Gemeente Hoorn

case study | destinatiemarketing

introductie

Welkom in de Gemeente Hoorn: onze geboorteplaats en een ware parel aan het Ijsselmeer. Een gemeente die barst van de historische charme. Van de gemeente kregen wij de opdracht om onze prachtige omgeving niet alleen op de kaart zetten, maar digitaal te laten schitteren als nooit tevoren!

de opdracht

Een digitale wederopstanding! Na een periode van stilte op de kanalen kreeg PlanC Media de taak om een frisse wind door de online citymarketing van Hoorn  te blazen. De uitdaging was om Hoorn zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren binnen vastgestelde kaders van de Ikhouvanhoorn campagne. We moesten laten zien dat Hoorn veel te bieden heeft voor jong & oud en dat het bovenal een gemeente is om trots op te zijn. 

onze aanpak

We hebben het platform “ikhouvanhoorn” nieuw leven ingeblazen op social media met een focus op strategische content, creatieve campagnes en doelgerichte interactie. En, niet te vergeten: alles organisch. 

In overleg met de Gemeente actualiseerden we de website, creëerden we boeiende content, verstrekten we interactieve nieuwsbrieven en gebruikten we drones voor adembenemende luchtfoto’s en video’s.

We lieten Hoorn aan onze volgers letterlijk & figuurlijk vanuit nieuwe hoogten zien!

Het proces

resultaten

Dankzij onze inspanningen is Hoorn tijdens de camapgne online weer volop in beweging geweest Miljoenen views, een groeiende community en enthousiaste reacties op onze dronevideo’s en interactieve & informatieve posts.

Jaar
0
Posts
0 +
Organische impressies
0 +

klaar om ook de sprong te maken?

wij vangen je op. beloofd.

We zijn langzaam bezig met het uitrollen van onze nieuwe website. Bedankt voor je geduld!